turn
GIGA
GIGA GRAVEL
Godz. Startu 11.35 11.00 11.00 10.00
Rodzaj startu wspólny sektory sektory wspólny
Długość 20km 33km 54km 77km
Przewyższenia 170m 260m 520m 780m
Stopień trudności
Trudność techniczna
Bufety na trasie 1 3 5
Bufet Meta tak tak tak tak
Limit wjazdu 30km-2h30m
(po limicie – zawodnik kierowany jest na  CLASSIC)
52km-4h
(wjazd po limicie – oznacza dyskwalifikację)
Zamknięcie trasy 17.00 17.00 17.00 17.00
Opis

Start i pierwszy kilometr Bike Maratonu Miękinia asfaltowy, następne 5km szerokimi drogami leśnymi z mokrym przejazdem pod wiaduktem kolejowym. Od 6km pierwsze zwężenia i wzniesienia z górującymi Szubienicznym Wzgórzem i Diabelską Górą (na którą wjeżdżamy dwukrotnie, jedynie FUN raz).
FUN po zjeździe z Diabelskiej Góry skręca w lewo, przejeżdżając przez nowe osiedle domków w Miękini i następnie utwardzonymi drogami
polnymi do mety.
CLASSIC/MEGA/GRAVEL MEGA/GIGA/GRAVEL GIGA po drugim zjeździe z Diabelskiej Góry ma na 18km regeneracyjny bufet, później mija betonownie, przecina ruchliwą drogę powiatową i wdrapuje się na 20km na szczyt Lisiej Góry. Do Mrozowa dojeżdżamy drogami leśnymi, na których w kilku odcinkach spotkamy
trochę piasku, szczególnie należy uważać na krótkim zjeździe (21,5km), na którym jest dość grząsko. Gdy już miniemy peryferie Mrozowa nie jedziemy jak zawsze prosto na płyty betonowe, a skręcamy w lewo i objeżdżamy Mrozowską Górkę, gdzie dojeżdżamy do drogi asfaltowej Miękinia-Mrozów i jej poboczem jedziemy do skrętu na Łąkoszyce. Po 800m dojeżdżamy do początku asfaltu gdzie znajduje się rozjazd!!
CLASSIC na rozjeździe skręca w lewo, do mety pozostaje tylko 2,5km. Droga w większości polna nie jest zbytnio utwardzona, a więc trochę wytelepie na nierównościach 😉 Należy pamiętać, że skrzyżowanie na obwodnicy Miękini (1km przed metą) pokonujemy ścieżką rowerową po przejściu dla pieszych/rowerów!
MEGA/GRAVEL MEGA/GIGA/GRAVEL GIGA na rozjeździe jedzie prosto (pętla poprowadzona w przeciwnym kierunku w porównaniu do lat ubiegłych). Pierwszy km za rozjazdem asfaltowy, dojeżdżając do drogi z pierwszeństwem przejazdu w Białkowie zjeżdżamy na pobocze i po 50m skręcamy w prawo za sklepem w drogę gruntową, gdzie mamy drugi Bufet. Za Bufetem droga traci na jakości i pojawiają się liczne dziury z kałużami (po opadach deszczu może być trochę błota). Następnie drogą wzdłuż linii lasu przecinamy drogę asfaltową i po 34km trasy zaczynają się naturalne ścieżki singletrack i nimi jedziemy przez 5km. Pozostała część trasy do rozjazdu to naprzemiennie szerokie dukty leśne i wąskie leśne ścieżki. Na 45km kolejny regeneracyjny Bufet.
Rozjazd znajduje się w Łąkoszycach (na tym samym skrzyżowaniu co pierwszy rozjazd).
GIGA II RUNDA/GRAVEL GIGA II RUNDA skręca w prawo i pokonuje ponownie poprzednią pętlę.
DO METY dystans MEGA/GRAVEL MEGA i po drugim razie dystans GIGA/GRAVEL GIGA jedzie prosto – do końca pozostaje tyko 2,5km, w większości polną drogą. Należy pamiętać, że skrzyżowanie na obwodnicy Miękini (1km przed metą) pokonujemy ścieżką rowerową po przejściu dla pieszych/rowerów!

Podczas zawodów należy przestrzegać zasad ruchu drogowego i poruszać się zgodnie z obowiązującymi przepisami (jeździmy prawą stroną jezdni!!!)