
Dystans | FUN | CLASSIC | MEGA |
GIGA |
Godz. Startu | 11.25 | 11.00 | 11.00 | 10.00 |
Rodzaj startu | wspólny | sektory | sektory | wspólny |
Długość | 22km | 33km | 48km | 78km |
Przewyższenia | 550m | 1030m | 1290m | 2140m |
Stopień trudności (ogólny) |
||||
Trudność techniczna | ||||
Bufety na trasie | 1 | 1 | 2 | 4 |
Bufet Meta | tak | tak | tak | tak |
Limit wjazdu | – | – | 14km-1h50m (po limicie – zawodnik kierowany jest na CLASSIC) |
48km-4h (wjazd po limicie – oznacza dyskwalifikację) |
Zamknięcie trasy | 17.00 | 17.00 | 17.00 | 17.00 |
Opis | Start maratonu pod górę po kostce brukowej (500m), po czym 600m w dół i ponad kilometr asfaltowego podjazdu. Następnie krótki odcinek szutrem i wjazd na węższe ścieżki leśne. CLASSIC/MEGA/GIGA: Po 4km skręt w lewo w kierunku kamienistego Diablaka, szczególnie przy podjazdach luźne kamienie dadzą się we znaki wytrącając z rytmu jazdy. Po zdobyciu szczytu, kilka krótkich singli i zjazd do asfaltu, następnie przejazd przez tory i podjazd ponad 1km asfaltem w kierunku Biegoszowa. Następne 3km drogami, ścieżkami leśnymi z tendencją do góry w kierunku Gozdnicy, mijając bokiem sam szczyt zjazd do rozjazdu Classic/Mega. CLASSIC: na rozjeździe skręca w lewo w kierunku Jastrzębnej (15km trasy), po zdobyciu szczytu 2km zjazdu do Kondratowa. Do bufetu zostaje 1km szutrowego podjazdu. Po przekroczeniu asfaltu 2km zjazdu (ostatni kilometr szybki szutrowy), 1km podjazdu i przez prawie następne 2km szybko niemalże po płaskim. Przed 23km rozpoczyna się pamiętny ostatni podjazd z poprzedniego roku 😉 , tym razem jego zwieńczeniem będzie podjazd na Prusicką Górę. Kolejne 5km to raz góra raz dół wąskimi, krętymi ścieżkami leśnymi objeżdżając zbocza Prusickiej Góry i Średniej Góry, za której szczytem techniczny zjazd. Po zjeździe oczywiście musi być podjazd, tym razem ostatni, 2 kilometrowy (w pierwszej części szutrowy, później węższymi ścieżkami). Po minięciu miejsca biwakowego zjazd do mety wąskimi ścieżkami). MEGA/GIGA: na rozjeździe prosto w kierunku Międzydroża. Po minięciu asfaltu w Gozdnie Bufet. Na zboczach Zawodnej i Czerwonej kilka krótkich odcinków Singletrack Gozdno oraz kilka elementów technicznych, w tym chyba najcięższa do wjechania na trasie ścianka. Następnie objeżdżamy Wielisławkę i Organy Wielisławskie, kilka krótkich odcinków kolejnych Kaczawskich Singletrack (Gozdno, Dwa Wąwozy, Pod Grzybkami), wjazd na Jastrzębną i 2km zjazdu do Kondratowa. Do drugiego bufetu zostaje 1km szutrowego podjazdu. Po przekroczeniu asfaltu 2km zjazdu (ostatni kilometr szybki szutrowy), 1km podjazdu i przez prawie następne 2km szybko niemalże po płaskim. Przed 23km rozpoczyna się pamiętny ostatni podjazd z poprzedniego roku 😉 , tym razem jego zwieńczeniem będzie podjazd na Prusicką Górę. Kolejne 5km to raz góra raz dół wąskimi, krętymi ścieżkami leśnymi objeżdżając zbocza Prusickiej Góry i Średniej Góry, za której szczytem techniczny zjazd. Po zjeździe oczywiście musi być podjazd, tym razem ostatni, 2 kilometrowy (w pierwszej części szutrowy, później węższymi ścieżkami). 1km po minięciu miejsca biwakowego wjazd na II Rundę Giga. MEGA do mety jedzie prosto – do końca ma 500m. GIGA II RUNDA: wjazd na pętlę na 48km – skręt w lewo. Po 1km trzeci bufet i dalej w kierunku Diablaka. Od 48km trasy GIGA II RUNDA jedzie po pętli CLASSIC (łączenie z trasą 3,5km od startu). FUN: Po 4km od startu jedzie na wprost drogą wzdłuż lasu przez 3km z tendencją w dół, następnie 500m asfaltu i wjazd do lasu w kierunku Czerwonego Kamienia (1km po płaskim). Mijając bokiem szczyt mamy najstromszy zjazd na trasie (długość 600m). Wjeżdżając na obrzeża Nowego Kościoła zaczyna się 3 kilometrowy odcinek szutrowy wzdłuż łąk bez zmiany wysokości, przejazd przez tory i następnie ponad 1km asfaltu pod górę. Do 16,5km trasy FUN jedzie drogami i ścieżkami leśnymi lżej lub mocniej pod górkę, po tym dystansie skręt w lewo i zjazd do Kondratowa. Mijając 18km zaczyna się ostatni 2 kilometrowy początkowo szutrowy, później asfaltowy podjazd, w którego połowie można skorzystać z bufetu. Po zjeździe z asfaltu zjazd ścieżkami leśnymi do mety. |