turn
Dystans FUN CLASSIC MEGA
GIGA
Godz. Startu 11.25 11.00 11.00 10.00
Rodzaj startu wspólny sektory sektory wspólny
Długość 22km 33km 48km 78km
Przewyższenia 550m 1030m 1290m 2140m
Stopień trudności
(ogólny)
Trudność techniczna
Bufety na trasie 1 1 2 4
Bufet Meta tak tak tak tak
Limit wjazdu 14km-1h50m
(po limicie – zawodnik kierowany jest na  CLASSIC)
48km-4h
(wjazd po limicie – oznacza dyskwalifikację)
Zamknięcie trasy 17.00 17.00 17.00 17.00
Opis Start maratonu pod górę po kostce brukowej (500m), po czym 600m w dół i ponad kilometr asfaltowego podjazdu. Następnie krótki odcinek szutrem i wjazd na węższe ścieżki leśne.
CLASSIC/MEGA/GIGA: Po 4km skręt w lewo w kierunku kamienistego Diablaka, szczególnie przy podjazdach luźne kamienie dadzą się we znaki wytrącając z rytmu jazdy. Po zdobyciu szczytu, kilka krótkich singli i zjazd do asfaltu, następnie przejazd przez tory i podjazd ponad 1km asfaltem w kierunku Biegoszowa. Następne 3km drogami, ścieżkami leśnymi z tendencją do góry w kierunku Gozdnicy, mijając bokiem sam szczyt zjazd do rozjazdu Classic/Mega.
CLASSIC: na rozjeździe skręca w lewo w kierunku Jastrzębnej (15km trasy), po zdobyciu szczytu 2km zjazdu do Kondratowa. Do bufetu zostaje 1km szutrowego podjazdu. Po przekroczeniu asfaltu 2km zjazdu (ostatni kilometr szybki szutrowy), 1km podjazdu i przez prawie następne 2km szybko niemalże po płaskim. Przed 23km rozpoczyna się pamiętny ostatni podjazd z poprzedniego roku 😉 , tym razem jego zwieńczeniem będzie podjazd na Prusicką Górę. Kolejne 5km to raz góra raz dół wąskimi, krętymi ścieżkami leśnymi objeżdżając zbocza Prusickiej Góry i Średniej Góry, za której szczytem techniczny zjazd. Po zjeździe oczywiście musi być podjazd, tym razem ostatni, 2 kilometrowy (w pierwszej części szutrowy, później węższymi ścieżkami). Po minięciu miejsca biwakowego zjazd do mety wąskimi ścieżkami).
MEGA/GIGA: na rozjeździe prosto w kierunku Międzydroża. Po minięciu asfaltu w Gozdnie Bufet. Na zboczach Zawodnej i Czerwonej kilka krótkich odcinków Singletrack Gozdno oraz kilka elementów technicznych, w tym chyba najcięższa do wjechania na trasie ścianka. Następnie objeżdżamy Wielisławkę i Organy Wielisławskie, kilka krótkich odcinków kolejnych Kaczawskich Singletrack (Gozdno, Dwa Wąwozy, Pod Grzybkami), wjazd na Jastrzębną i 2km zjazdu do Kondratowa. Do drugiego bufetu zostaje 1km szutrowego podjazdu. Po przekroczeniu asfaltu 2km zjazdu (ostatni kilometr szybki szutrowy), 1km podjazdu i przez prawie następne 2km szybko niemalże po płaskim. Przed 23km rozpoczyna się pamiętny ostatni podjazd z poprzedniego roku 😉 , tym razem jego zwieńczeniem będzie podjazd na Prusicką Górę. Kolejne 5km to raz góra raz dół wąskimi, krętymi ścieżkami leśnymi objeżdżając zbocza Prusickiej Góry i Średniej Góry, za której szczytem techniczny zjazd. Po zjeździe oczywiście musi być podjazd, tym razem ostatni, 2 kilometrowy (w pierwszej części szutrowy, później węższymi ścieżkami). 1km po minięciu miejsca biwakowego wjazd na II Rundę Giga. MEGA do mety jedzie prosto – do końca ma 500m.
GIGA II RUNDA: wjazd na pętlę na 48km – skręt w lewo. Po 1km trzeci bufet i dalej w kierunku Diablaka. Od 48km trasy GIGA II RUNDA jedzie po pętli CLASSIC (łączenie z trasą 3,5km od startu).
FUN: Po 4km od startu jedzie na wprost drogą wzdłuż lasu przez 3km z tendencją w dół, następnie 500m asfaltu i wjazd do lasu w kierunku Czerwonego Kamienia (1km po płaskim). Mijając bokiem szczyt mamy najstromszy zjazd na trasie (długość 600m). Wjeżdżając na obrzeża Nowego Kościoła zaczyna się 3 kilometrowy odcinek szutrowy wzdłuż łąk bez zmiany wysokości, przejazd przez tory i następnie ponad 1km asfaltu pod górę. Do 16,5km trasy FUN jedzie drogami i ścieżkami leśnymi lżej lub mocniej pod górkę, po tym dystansie skręt w lewo i zjazd do Kondratowa. Mijając 18km zaczyna się ostatni 2 kilometrowy początkowo szutrowy, później asfaltowy podjazd, w którego połowie można skorzystać z bufetu. Po zjeździe z asfaltu zjazd ścieżkami leśnymi do mety.